Türkiye’nin dev market zincirinden radikal karar!

Tarım Kredi Kooperatif Marketinden Yeni Hedefler ve Değişim Hamlesi

Tarım Kredi Kooperatif Market Genel Müdürü (TK KOOP ) Varol Halepli, genel müdürlükte basın mensuplarına yaptığı açıklamada, şirketin son durumunu ve 2025 beklentilerini değerlendirdi. Halepli, toplam 4 bin 500 satış noktasına ulaştıklarını, İstanbul’da ise şu anda 391 mağazalarının bulunduğunu ve bu sayıyı büyütüp, ilk hedeflerinin, sene sonunda toplamda 5 bin satış noktasını, İstanbul’da ise 550 mağaza sayısını yakalamak olduğunu söyledi.

Yeniliklere Yol Açan İsim Değişikliği

Logo değişikliğine değinen Halepli, “Tarım Kredi Kooperatif Market bizim özümüz, bu şekilde de devam edeceğiz. Yeni marketlerimizi ise yenilenen yüzümüz KOOP adı altında açıyoruz . Her yaş grubundan müşterimiz mevcut ama orta üstü yaş grubu müşterimiz daha çoğunlukta. Hedeflerimizden biri de genç yaş grubunu mağazalarımız ile buluşturmak. Onlara yönelik ürün ve hizmet yelpazemizi genişletiyoruz. Perakendede bir kural vardır; ‘Çocukluktan başlayıp daha ileriki yaşlara kadar alışkanlık yaratmak.’ diye. Bu yolda ilerliyoruz.” ifadelerini kullandı.

Halepli, diğer marketlerden farklı bir pozisyonlarının olduğunu aktararak, “Biz Türkiye’deki yüzde 100 çiftçi marketiyiz. Perakendede Türk halkının bazı hassasiyetleri vardır. İstanbul’da oturanlar Şile’ye giderken yolun kenarında domates satıldığını gördüğünde ’50 lira fazla olsun ama üreticiden aldığım domates olsun, doğal domates olsun’ diye bir his taşır. Türk halkında böyle bir gelenek vardır. Buna bağlı olarak Türk toplumunda müthiş bir kooperatif hissi vardır. Yani bizim kooperatiflere karşı bir hassasiyetimiz vardır. İşte biz marka olarak hakikaten Türkiye’de ‘Yüzde 100 çiftçi marketiyiz.’ diyebilen tek markayız.” şeklinde konuştu.

Çiftçiyi Destekleme Misyonu

Türkiye’nin beşinci büyük perakende marketi olduklarını ifade eden Halepli, “Bizim hedefimiz sayısal anlamda birinci, ikinci, üçüncüyü yakalayıp geçmek değil. Buradaki hedefimiz şu: Perakendede bir kriter vardır ‘mağaza başına ortalama ciro.’ Şu anda biz mağaza başına ortalama ciroda ‘indirim marketleri’ arasında ikinci sıradayız.” diye konuştu.

Halepli, büyüme merkezine yatırım yapmak istediklerini ve İstanbul, Ankara ve Ege Bölgesi’nin hedefleri arasında olduğunu belirterek, daha fazla satış noktasıyla belli sayılara ulaşmak istediklerini aktardı.

Çevresel sürdürülebilirliği ön planda tutarak marketlerinde sürekli gelişim projelerine yönelik çalıştıklarına değinen Halepli, “Mağazalarımızda tazeliği korumak için nemlendirme, püskürtme dediğimiz sistemler kuruyoruz. Ambalajları ve atıkları azaltmak için dökme ürün reyonları kuruyoruz. Bazı mağazalarımızın içerisinde zeytinyağını ve ayçiçeği yağını evden getirdiğiniz kaplarla doldurarak götürebilirsiniz. Müşterilerimizin dökme bakliyat ürünlerinde poşet yerine, plastik yerine kâğıt ambalajlarla alışveriş yapabilecekleri reyonlar var.” dedi.

Related Posts

Sigara fiyatlarına dev zam geldi! 215 TL oldu

Artan üretim maliyetleri, döviz kurlarındaki yükseliş ve vergi yükleri sigara fiyatlarının artmasına sebep oldu. Tütün sektöründe uzun süredir beklenen fiyat artışı resmiyet kazandı. Tekel Bayileri Yardımlaşma Derneği (TBYD) Başkanı Erol Dündar …

BBVA’nın Sabadell’i satın alma mücadelesi sürüyor

Bankacılık devleri BBVA ve Sabadell arasındaki uzun soluklu devralma mücadelesi, son düzlüğe girerken hissedarların gönlünü kazanma yarışına dönüştü. Milyarlarca avroluk temettü vaatleri ve hisse geri alım programlarıyla finans dünyasının gündemine …

Danimarka sanayisinde temkini elden bırakmıyor

Danimarka İstatistik Enstitüsü’nün temmuz verilerine göre, ülkedeki sanayi sektöründe iş dünyası güveni 98,9 puana çıktı. Haziran ayında bu oran 98,4 olarak kaydedilmişti. Son iki ayda artış gösteren bu endeks, nisandan bu yana en yüksek seviyeye …

Tatil sezonu e-ticaret sektörünü hareketlendirdi

Yaz mevsiminin gelmesiyle tatil sezonunun en hareketli günleri yaşanırken, tatile hazırlanan vatandaşların yaptığı alışverişler e-ticarette iki kata varan artışların yaşanmasını sağladı.

Bursa’dan Üreticilere Mazot Desteği

Bursa Büyükşehir Belediyesi tarafından üreticilerin desteklenmesi ve girdi maliyetlerinin azaltılması amacıyla başlatılan ‘Mazot Desteği’ projesi kapsamında 6 bine yakın üreticiye yüzde 100 hibeli mazot desteği sağlandı.

Türkiye’nin 19 yıllık inşaat devi iflasın pençesinde. Bugüne kadar 84 projeyi tamamladı. 3 bin firmaya iş imkanı sunuyor

Bursa merkezli Atış Yapı, ekonomik zorluklar nedeniyle konkordato talep etti. 19 yıllık inşaat devi, yeniden yapılanmayla güçlenmeyi hedefliyor, paydaşlarına şeffaflık ve güven vadediyor. Bursa’nın önde gelen inşaat ve gayrimenkul …

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir