WhatsApp’ta reklam dönemi başlıyor

WhatsApp, Reklam Gösterimine Başladı

Dünyanın en popüler anlık mesajlaşma uygulamalarından biri olan WhatsApp, reklamlara yönelik adım atmaya başladı. Meta’nın gelir modeli doğrultusunda geliştirilen bu özellik, uygulamanın beta sürümünde test edilmeye başlandı. Kullanıcı deneyimi açısından bazı endişelere yol açabilen bu gelişme, geniş çapta tepkilere neden oldu.

Merve Kapan’ın aktardığına göre, Android için yayınlanan 2.25.21.11 kodlu beta sürümünde, “Güncellemeler” sekmesinde reklam içeriklerinin görülmeye başlandığı bildirildi. Bu yeni reklam formatları şunlardır:

  • Durum Reklamları: Kullanıcıların durum paylaşımları arasında sponsorlu reklamlar görüntülenecek. Reklamlar hızlı bir şekilde geçilebilecek ve isteyen kullanıcılar reklamverenleri engelleyebilecek.
  • Tanıtılan Kanallar: Markalar ve içerik oluşturucuları, kendi kanallarını tanıtmak için ücretli reklamlar verebilecek. Bu kanallar, keşfet bölümünde “sponsorlu” etiketiyle sunulacak.

WhatsApp, kullanıcıların gizlilik endişelerini gidermek için bazı güvenlik önlemleri aldığını belirtti. Reklamların yalnızca “Güncellemeler” sekmesinde gösterileceği ve özel sohbetlerin, grup konuşmalarının, aramaların ve toplulukların reklamlardan etkilenmeyeceği vurgulandı. Bu alanlar, uçtan uca şifreleme ile korunmaya devam edecek.

Yeni sistemin, reklamlar üzerinde daha fazla kontrol imkanı sağladığı belirtildi.

“Etkinlik Raporu” adlı yeni özellikle kullanıcılar aşağıdakileri yapabilecek:

  • Gördükleri reklamları listeleyebilecek,
  • İstemedikleri reklamları engelleyebilecek,
  • Bu engellemeleri dilerlerse kaldırabilecek,
  • Reklam geçmişini ZIP dosyası olarak indirebilecek.

WhatsApp, reklamların kullanıcıya gösterilme kriterlerini de açıkladı. Buna göre; konum bilgisi (ülke/şehir), uygulamada seçilen dil, takip edilen kanallar ve etkileşim geçmişi gibi veriler kullanılacak. Ayrıca, kişisel mesaj içeriklerinin hiçbir şekilde reklam hedeflemesinde kullanılmayacağı net bir şekilde ifade edildi.

Söz konusu reklam özellikleri şu anda sınırlı sayıda beta kullanıcısı tarafından test ediliyor. WhatsApp, geri bildirimleri toplamayı ve düzenlemeleri yapmayı planlayarak bu sistemi tüm kullanıcılara sunmayı hedefliyor.

Related Posts

Elon Musk ‘Yeter artık’ dedi! Tesla’yı satılması için kampanyaya boğdu

Elon Musk’ın CEO’su olduğu Tesla, satış grafiğinin düşmesinin ardından yeni kampanyalarla piyasadi yerini yükseltmeyi hedefliyor. Bu doğrultuda şirket A’dan Z’ye birçok kampanya paylaştı.

WhatsApp’ta yeni dönem! Kullanıcılar şaşkın: Artık hepsi durumlarda görünecek

Meta, WhatsApp’ta uzun süredir konuşulan reklam özelliğini hayata geçiriyor. Kullanıcılar artık “Durum” sekmesinde arkadaşlarının içeriklerinin yanı sıra sponsorlu paylaşımlarla da karşılaşacak. İşte ayrıntılar…

Elektrikli otomobillerde ÖTV artacak mı? İşte yeni ÖTV düzenlemesinin detayları

Otomotiv sektörünü ve araç almayı planlayan vatandaşları yakından ilgilendiren Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) düzenlemesi yasalaştı. Yeni düzenlemeyle içten yanmalı motorlu araçların vergi dilimleri yeniden belirlenirken, özellikle pick-up tipi araçlarda dikkat çekici bir vergi artışı yapıldı. Elektrikli otomobillerde ise ÖTV oranlarının belirlenmesinde kapsam genişletildi ve düzenleme yetkisi Cumhurbaşkanı’na devredildi. Gözler şimdi elektrikli araçlarda uygulanacak yeni oranlarda…

Yapay zeka görsellerine karşı filtreleme dönemi başlıyor

Alternatif arama motoru DuckDuckGo’nun kullanıcıları, artık arama sonuçlarında yapay zeka ile üretilmiş görselleri görmek isteyip istemediklerine kendileri karar verebilecek.

Microsoft SharePoint’te kritik güvenlik açığı: 75’ten fazla şirket sunucusu hedefte

Microsoft SharePoint Server’da keşfedilen kritik bir sıfır gün güvenlik açığı, dünya genelinde yüzlerce sunucunun saldırıya uğramasına yol açtı. CVE-2025-53770 olarak takip edilen bu açık, Microsoft’un Temmuz 2025 güncellemelerinde kısmen düzelttiği …

Elektronik deri ile sağlığın geleceği yeniden şekilleniyor

Bilim dünyası, sağlık teknolojilerinde çığır açan bir yeniliğe imza attı. Kendini onaran elektronik deri (e-deri), giyilebilir teknoloji alanında devrim niteliğinde bir adım olarak karşımıza çıktı. Vücuda yapışarak biyolojik verileri sürekli izleyen …

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir