WhatsApp’ta yeni dönem! Kullanıcılar şaşkın: Artık hepsi durumlarda görünecek

WhatsApp, Reklam Gösterimine Başlıyor

Meta, popüler mesajlaşma uygulaması WhatsApp’ta reklam gösterimini başlatmak için ilk adımını attı. Yeni özellik beta kullanıcılarıyla test edildi ve artık WhatsApp’ın “Durum” bölümünde işletmelere ait sponsorlu içerikler de yer alacak. Bu adım, uygulamanın Instagram’daki reklam modeline benzer bir yapıya geçiş yapmasını sağlayacak.

Durum Bölümüne Sponsorlu Paylaşımlar Geliyor

Kullanıcıların fotoğraf, video, sesli not ve yazı paylaştığı “Durum” alanı, artık sadece arkadaş güncellemelerini değil, aynı zamanda reklam içeriklerini de barındıracak. Özellik şu anda sınırlı sayıda kullanıcıyla test ediliyor ve 2.25.21.11 numaralı beta sürümde aktif durumda.

Reklamlar Kişiye Özel Gösterilecek

Meta, WhatsApp’ta gösterilecek reklamların kullanıcının ilgi alanlarına göre uyarlanacağını duyurdu. Reklam hedeflemelerinde kullanıcının konumu (ülke/şehir), dili, takip ettiği kanallar ve uygulama içindeki reklamlarla olan etkileşimleri dikkate alınacak. Meta, Hesap Merkezi aracılığıyla kullanıcılara reklam tercihlerini değiştirme olanağı sunacak.

WhatsApp’ın kurucuları reklam fikrine karşı çıksa da, Meta’nın yıllardır planladığı bu adımı attığı biliniyordu. 2020’de askıya alınan reklam planları, WhatsApp Başkanı Will Cathcart’ın 2023 açıklamasıyla yeniden gündeme geldi ve Meta geçen yıl 160 milyar dolardan fazla reklam geliri elde etti.

Gizlilik Konusunda Güvence

Meta, kullanıcıların gizliliğini koruma sözü verdi. Şirket, telefon numaralarının reklam verenlerle paylaşılmayacağını, mesajlar, aramalar veya grupların reklam amaçlı kullanılmayacağını açıkladı.

Related Posts

Elon Musk ‘Yeter artık’ dedi! Tesla’yı satılması için kampanyaya boğdu

Elon Musk’ın CEO’su olduğu Tesla, satış grafiğinin düşmesinin ardından yeni kampanyalarla piyasadi yerini yükseltmeyi hedefliyor. Bu doğrultuda şirket A’dan Z’ye birçok kampanya paylaştı.

WhatsApp’ta reklam dönemi başlıyor

WhatsApp’ta reklam dönemi başlıyor

Elektrikli otomobillerde ÖTV artacak mı? İşte yeni ÖTV düzenlemesinin detayları

Otomotiv sektörünü ve araç almayı planlayan vatandaşları yakından ilgilendiren Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) düzenlemesi yasalaştı. Yeni düzenlemeyle içten yanmalı motorlu araçların vergi dilimleri yeniden belirlenirken, özellikle pick-up tipi araçlarda dikkat çekici bir vergi artışı yapıldı. Elektrikli otomobillerde ise ÖTV oranlarının belirlenmesinde kapsam genişletildi ve düzenleme yetkisi Cumhurbaşkanı’na devredildi. Gözler şimdi elektrikli araçlarda uygulanacak yeni oranlarda…

Yapay zeka görsellerine karşı filtreleme dönemi başlıyor

Alternatif arama motoru DuckDuckGo’nun kullanıcıları, artık arama sonuçlarında yapay zeka ile üretilmiş görselleri görmek isteyip istemediklerine kendileri karar verebilecek.

Microsoft SharePoint’te kritik güvenlik açığı: 75’ten fazla şirket sunucusu hedefte

Microsoft SharePoint Server’da keşfedilen kritik bir sıfır gün güvenlik açığı, dünya genelinde yüzlerce sunucunun saldırıya uğramasına yol açtı. CVE-2025-53770 olarak takip edilen bu açık, Microsoft’un Temmuz 2025 güncellemelerinde kısmen düzelttiği …

Elektronik deri ile sağlığın geleceği yeniden şekilleniyor

Bilim dünyası, sağlık teknolojilerinde çığır açan bir yeniliğe imza attı. Kendini onaran elektronik deri (e-deri), giyilebilir teknoloji alanında devrim niteliğinde bir adım olarak karşımıza çıktı. Vücuda yapışarak biyolojik verileri sürekli izleyen …

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir